Bounce lockar hoppsugna i alla åldrar

Trampolinparken Bounce slog upp dörrarna i Kungens kurva redan 2016. Parken blev först ut av ett tiotal planerade i Norden och rymmer 4200 kvadratmeter av sammankopplade studsmattor. 

Trampolinparker har funnits i USA över tio år men i Sverige har trampolinerna eller studsmattorna som vi också kallar dem, mest skådats i våra trädgårdar. Nu har dessa urbana lekplatser fått rejält fotfäste i resten av världen och nya parker öppnar varje dag.

– Bounce gör actionsporten tillgänglig för alla, gammal som ung. Vi mår bra av att röra oss och här finns något för alla. Förutom att vi är Europas största hoppland har vi också att ha en stor parkour/free running avdelning av absolut världsklass säger Daniel Dersén, VD för Bounce Scandinavia.

Breddar utbudet i Kungens kurva

Första Bounce-anläggningen är på cirka 4 200 kvadratmeter och öppnades i fastigheten Segmentet i Kungens Kurva som ägs av Bonnier Fastigheter. Fastigheten är placerad alldeles intill den nya planerade infarten till Kungens Kurva från Förbifart Stockholm.

Bounce finns även i Göteborg och Malmö.

Här hittar du Bounce webbplats.

Kungens kurva fortfarande störst

När tidningen Fastighetsvärlden listar Sveriges största handelsområden toppar Kungens kurva listan. Området täcker inte bara störst yta men leder även omsättningsmässigt.  Fastighetsvärlden tar hjälp av registertjänsten Swedish Shopping Centre Directory (SSCD) som räknar fram att Kungens kurvas detaljhandel, restaurang och service omsätter cirka 7,6 miljarder kronor år 2016

Leos största lekland

När Leos Lekland öppnade sin största verksamhet hittills valde de Kungens kurva. Här finns cirka 10 000 kvadrameter yta för barnens bus.  Leos Lekland är Nordens största och mest besökta leklandskedja. Kedjan är mycket expansiv och har målet att driva 50 verksamheter i landet 2019. Det största leklandet öppnade i Kungens kurva i mars 2017.

IKEA skapar en ny mötesplats i Kungens kurva

När IKEA Centers bygger ut i Kungens kurva så skapas mer av en mötesplats för besökarna än tidigare. Shoppingcentret växer med cirka 54 000 kvadratmeter och cirka 100 nya butiker.

2017-12-19T09:24:25+00:00